Hengitys-valmennus

Hengitys on tehokkain tapa vaikuttaa kehon ja mielen tilaan lyhyellä ja pitkällä aikavälillä. Hengitystekniikoita on valtavasti, mutta tulosten salaisuus on tavassa kuinka hengitystyökaluja käytetään.

HENGITYSVALMENNUS

Hengitys on tehokkain tapa vaikuttaa kehon ja mielen tilaan lyhyellä ja pitkällä aikavälillä. Hengitystekniikoita on valtavasti, mutta tulosten salaisuus on tavassa kuinka hengitystyökaluja käytetään. Breathingman ABBA metodi ohjaa sinut järjestelmällisesti terveelliseen ja tehokkaaseen hengitykseen ja rennompaan arkeen. Artun vahva kokemus ja asiantuntemus takaa, että saat tuloksia ilman pitkiä ja työläitä opiskeluja.

Useimmiten asiakkaat löytävät apua pinnalliseen hengitykseen ja muihin hengityshaasteisiin, uneen, stressinhallintaan, palautumiseen, keskittymiskykyyn, rentoutumiseen ja esim. painetilanteiden hallintaan. Valmennus alkaa tilannekartoituksella.. Sen jälkeen tehdään yksilöllinen harjoitusohjelma, jolla parannat hengityksesi ja kehosi tilannetta nopeasti.

Valmennuksen tarve on suurin jos koet että hengityksesi on pinnallista, epätasaista, “työlästä” tai jännittynyttä. Kärsit stressistä, väsymyksestä, aivosumusta, lievästä ahdistuksesta tai paniikkikohtauksista. Monet hakevat hengitysvalmennuksesta apua myös uneen, kuorsaukseen, uniapneaan. Tyypillisesti 1-3 tapaamista riittää, että saat hengitykseen liittyvät haasteet ratkaistuksi.

Varaa aika vastaanotosta: 045-2635288 / info@flexio.fi

Tervetuloa hengitysvalmennukseen Flexiolle!

 

Palautetta Breathingman yksityisvalmennuksesta. ❤️🙏🕺

”Hakeuduin hengitysvalmennukseen pinnallisen hengityksen vuoksi, mikä oli vuosia tuntunut hankalalta ja rajoittavalta kropassa ja hidastanut muun muassa juoksulenkkien sujuvuutta. Kolmen kerran yksilövalmennus Artun kanssa oli todella elämää muuttava juttu.

Arttu oli rakentanut valmennuskerrat taidokkaasti niin, että tahti tuntui juuri sopivalta, mutta edistys omassa hengityksessä oli huomattavaa jokaisen valmennuskerran ja harjoitteluviikon jälkeen! Arttu ohjasi todella selkeästi ja luontevasti, ja vuorovaikuttaminen oli helppoa. Arttu piti yhteyttä myös valmennuskertojen välillä, mikä rohkaisi ja auttoi havaitsemaan mahdollisuuksia ja esteitä siinä, miten valmennuksessa hyvin sujuneet harjoitteet ja rennon suhtautumisen hengitykseen sai vietyä myös omaan arkeen.

On ollut mieletöntä saada kokea sitä hyvää oloa, mitä pelkkä hengitys voikin saada aikaan. Läsnäollen toteutettu yksilöllinen valmennus sai nopeasti ja turvallisesti aikaan onnistuneita kokemuksia ja tuloksia, mitä olisi vaikea saavuttaa yksin harjoituksia tehden. Aion palata Artun kursseille ja syventää oppimaani edelleen, ja olen innoissani siitä, miten laajasti pystyn hyödyntämään hengityksen tuomaa kyvykkyyttä löytää fyysistä ja henkistä tasapainoa niin omassa arjessa, liikkumisessa kuin työssäni työyhteisövalmentajana ja -sovittelijana. Suosittelen Artun kursseja lämpimästi jokaiselle, joka haluaa tuntea itseään paremmin, voida hyvin ja hallita omaa mieltä ja kehoa olosuhteista riippumatta.”

”Taas viikonloppuna oli mahtava huomata balettitunnin aikana, miten kyljet jo liikkuu ja hypyt nousi niin kevyen tuntuisesti kun hengitys oli kohdallaan!”

-Anni Harada-


”Hienosti on mennyt! Vähintään kerran päivässä olen harjoitukset tehnyt. Paras apu on ollut palleahengityksen löytyminen. Liikkeellä ollessa hengitys nousee vielä helposti ylös ja aiheuttaa epämukavuutta. Aikaisemmin en osannut kuin harmitella kurjaa oloa, mut nyt pystyn laskemaan hengityksen alas ja olo helpottuu heti. 🙂
Teippi oli viime yönä ekaa kertaa osan yöstä. Eipä se nukkumista haitannut. Tuntui vain oudolta huulilla. Siihenkin tunteeseen varmasti tottuu.

Eli kaiken kaikkiaan hyvin on mennyt. Oon niin tyytyväinen, et tuli hakeuduttua tähän valmennukseen. Ens viikolla jatketaan 🙂”

-Marika-

Stressi

Tutkimusten mukaan jopa 95% sairauksista liittyy stressiin. Hengitysharjoituksien avulla voit vähentää stressiä ja vaikuttaa esimerkiksi “stressihormoni” kortisolin määrään elimistössä. Hengittämällä oikein pidät myös huolta testosteronitasostasi.

Immuniteetti ja kipu

Tutkimusten mukaan jopa 95% sairauksista liittyy stressiin. Hengitysharjoituksien avulla voit vähentää stressiä ja vaikuttaa esimerkiksi “stressihormoni” kortisolin määrään elimistössä. Hengittämällä oikein pidät myös huolta testosteronitasostasi.

Happea soluille

Tutkimusten mukaan jopa 95% sairauksista liittyy stressiin. Hengitysharjoituksien avulla voit vähentää stressiä ja vaikuttaa esimerkiksi “stressihormoni” kortisolin määrään elimistössä. Hengittämällä oikein pidät myös huolta testosteronitasostasi.

Uni ja hermot

Hengitysharjoituksilla vaikutat suoraan hermojärjestelmääsi. Alhaisempi syketaso ja verenpaine sekä parasympaattisen hermojärjestelmän aktivointi esimerkiksi Vagus-hermon välityksellä parantavat kaikki myös unenlaatua.

Hyvä olo

Useimmille ihmisille hengitysharjoituksista tulee yksinkertaisesti hyvä ja rento olo.

Itsetuntemus ja henkinen kasvu

Jotkut haluavat parantaa itsetuntemustaan tai muutoin hyödyntävät hengitysharjoituksia yhtenä henkisen kasvun välineenä. Hengitysharjoitukset ovatkin tärkeässä roolissa useimmissa henkisessä traditiossa. Päätät itse kuinka hyödynnät hengitysharjoituksia omassa arjessasi.

Olet jo matkalla

Varaa aika tai lähetä viesti ja olemme sinuun yhteydessä.